Gezond kunnen leven

Vanuit Stichting De Fabel van de Illegaal uit Leiden kwamen aanvragen binnen om vrouwen te helpen met gezondheidsklachten. Een vrouw met diabetes wil graag meer controle krijgen op haar ziekte. We hebben de teststrips vergoed die haar meer inzicht zullen geven in haar ziektebeeld. Ook betalen we de reiskosten voor een vrouw die medische en psychologisch begeleiding nodig heeft zodat ze de juiste medische ondersteuning kan krijgen.

Een vrouw met overgewicht uit Brazilië heeft ernstige gezondheidsproblemen. Ze wil heel afvallen maar heeft de middelen niet en weet ook niet goed hoe ze het aan moet pakken. Haar wens om bepaalde medicijnen te kunnen gebruiken en een lifestyle coach in te schakelen die haar kan helpen gewicht te verliezen hebben we gehonoreerd.

Samen op de fiets

Een fiets. Daarmee kan deze vrouw haar kind naar de voorschool brengen. En zelf naar de Nederlandse les fietsen. Een fiets hoort er bij in Nederland. Het Ex-AMA team zocht contact met Stichting Ella Vogelaar die op haar beurt contact op nam met Stichting Heel Utrecht Fietst. Met een fikse korting werd de deal gesloten en een prachtige mama-fiets gekocht. Er werd een fietsstoeltje gedoneerd zodat het kindje veilig rondgefietst kan worden. Mooi dat we deze vrouw een stuk vrijheid kunnen geven door deze samenwerking.

Een studie en werk helpen je vooruit

Een pedicure-opleiding volgen. Dat was de droom van een ongedocumenteerde moeder van 2 kinderen. De voorbereidingen had ze al getroffen. Ze was toegelaten tot de opleiding en de reiskosten waren geregeld. Maar belangrijker: ze had geen geld om de opleiding te betalen. Gelukkig wist STIL dat Stichting Ella Vogelaar dit soort dromen mogelijk maakt. Zo gezegd zo gedaan, deze vrouw kan aan haar opleiding beginnen: ‘Dit kan ik mijn hele leven blijven doen, vanuit mijn eigen huis’.

Een jonge, ongedocumenteerde vrouw uit Cabinda in Afrika wil graag vrijwilligerswerk doen. Haar moederstaal is Portugees en ze spreekt vloeiend Nederlands. Met die kennis kan ze goed tolken voor de Braziliaanse gemeenschap in Amsterdam waar ook veel ongedocumenteerde mensen tussen zitten. Om naar haar werk te kunnen reizen ontvangt ze een bijdrage van onze stichting.

Veilig in Nederland zijn

Een Nederlands kind met een ongedocumenteerde moeder uit Guinee heeft er recht op dat zijn moeder bij hem in Nederland is en blijft. Om dat juridisch voor elkaar te krijgen moet zijn moeder allerlei papieren regelen en in orde maken. Daar heeft ze juridische bijstaand en leefgeld voor nodig. Tot dat zij bijzondere bijstand en kinderbijslag ontvangt krijgt ze financiële ondersteuning van Stichting Ella Vogelaar.

Ook een aanvraag doen?

We zijn blij dat we deze aanvragen hebben kunnen honoreren. We nodigen je van harte uit om ook een aanvraag in te dienen. Dat doe je hier.